6 Mart 2012 Salı

senin bir bloğun var mı........?

Son zamanlarda micro blogların blogların önemini azaltıp azaltmayacağı gündemde. Çevremiz de ki gelişmelerden yola çıkarak bunu düşündüğümüzü görmek lazım. Dünyada blogger olmak, blog yazmak çok daha önem arz eden eğlenceli ve yaratıcı bir süreç.

Oysa ki Türkiye de blogger ların bloglarını, yazılarını tanıtım mecralarının yetersizliği bu alanda kendilerini tam ifade edememelerini sağlıyor. Twitter gibi mecraların sadece anlık duygu ve düşüncelerin ifade edildiği kısıtlı alanlar olduklarını görmek gerek . Son zamanlarda blogger lara verilen önem ve medya ya biraz daha çıkmaları bu anlamda hepimizi ümitlendirmekte.

Ayrıca twitter gibi mecraları da yerinde kullanmak gerek. Sadece takipçi listesi oluşturup o alanda var olduğunu belli etmek mi önemli olan ?

Türkiye de markaların sosyal medyayı bir şekilde kullanan insanlardan mutlaka faydalanmaları gerektiğini düşünüyorum . Belki bu anlamda yeni alışveriş siteleri bu gerçeğin önemini biraz daha fazla farkeder oldular. Oysa ki en geniş ve en çabuk fikirlerin dolandığı sosyal medya da herkes bir marka elçisi pekala olabilir. Ancak bazı markaların bu isim ile insanlara bir şeyler pazarlamaya çalışması da doğru değil…


Bir de hoş bir gelişmeden bahsetmek lazım. Türkiye de mekanlar halinde bilgiler veren bir değerlendirme ve yorum sitesi sık sık etkinlikler düzenleyip belirli bir katılım gösteren takipçilerine şık mekan süprizleri yapmakta… Ve bunu yaparken de profosyonel ce davranmakta.

Böyle giderlerse insanların sadece yeni mekanları değerlendirdikleri bir platform olmaktan çıkıp insanların birlikte oldukları, bir şeyler paylaştıkları bir yere dönüşmeleri de an meselesi. Ben bu anlamda Mekanist ‘in bu vizyonel tavrının altını çizmek lazım diye düşünüyorum .Keşke bu yenilikçi tavırlar pek çok yerde karşımıza çıksa..

OĞUZ AKDENİZ
http://zoomlabakalim.blogspot.com
https://twitter.com/#!/oguzakdeniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder