15 Mart 2012 Perşembe

Sosyal Medyanın Yarını...

Alışveriş , zevklerimiz, bağlılıklarımız ve alışkanlıklarımız günden güne değişiyor. On beş sene öncesinde tek eğlencemiz sinema iken bu gün sosyal medyanın da hayatımıza girmesi ile bir çok şey farklılaştı.

Hayatımıza giren yeniliklere bakacak olursak internetten yapılan alışverişleri ve alışveriş sitelerini sayabiliriz. Kepenk açma derdi yok, Müşteri etkileme derdi yok… Aslında her şey buraya kadar güzel…

Fakat bu sitelerin hangi birisi sosyal medya’ yı hem amaç hem de araç olarak kullanıyor. Sanırım hiç biri… Çünkü bu firmaların pek çoğu büyüklüklerine yakışır stratejilerle piyasaya sokulmuyorlar. Bu konuda küçük firmaların çok daha iştahlı ve akılcı hareket ettiklerini görebilirsiniz.

Markaların sosyal medya ‘ yı kullanmadan önce bir yol haritası ve mutlaka bir fayda analizi yaptırmaları şart. Çünkü sosyal medya da insanların şu ana kadar henüz görülmese de bir marka üzerinde şikayetlerini iletebilecekleri o kadar geniş bir mecra var ki. İnsanların birbirlerini en kısa ve en kolay yoldan etkileme şeklini neden doğru kullanmayı başaramıyoruz ?

Bugün bizim günlük hayatta kullandığımız ,kullanacağımız ya da kolaylıkla bilgiye erişebileceğimiz kanalların birer sosyal medya hesapları olsa, burada eğlence ve faydalı bilgileri bir arada sunsa bu değişik ama yararlı bir anlayış olmaz mıydı..?
Yurtdışında silikon vadilerinde üretilen projeler bu alanda da büyük ses getiriyor. Ya da sadece yaratıcılığa prim veren teknoloji dünyasında neden biz geri planda kalıyoruz.Bunun cevabını eminim sizde biliyorsunuz…




http://zoomlabakalim.blogspot.com/
https://twitter.com/#!/oguzakdeniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder