25 Nisan 2012 Çarşamba

Küllerinden doğan bir takım... Fenerbahçe...

Fenerbahçe Galatasaray derbisi ile bu hafta sonunda lig’ in sıralaması iyice belli olacak. Galatasaray ‘ ın harcamış olduğu transfer bütçesi, almış olduğu oyuncular ve harcamış oldukları mesai ile ilk 3 sırada yer alacağı zaten belli idi. Ancak bu sene hiç tartışmasız gündemden düşmeyen ,düşürülmeyen ender takımlardan Fenerbahçe ‘nin performansı pek çok futbol severi şaşırttı. Tabi bunda hiç tartışmasız Fenerbahçe taraftarının takımı ile bütünleşmesi ve onu bu zorlu dönemde hiç yalnız bırakmaması kilit rol oynadı. Bu birliktelik gerçekten her türlü takdire de şayan. Niang ‘ın gidişi ile Fenerbahçe forveti yara alır dediler, Almadı. Lugano ‘nun yokluğunda defans hattı zorlanır dediler. Eksikliği hissedildi ama o da unutuldu. Bilica’nın takım için yaratmış olduğu şanssız durumlar bile gündemden düştü . Andre Santos ve Emenike ‘nin gidişleri bile mazide kaldı. Fenerbahçe her dönem kendi kahramanlarını yaratmayı öğrendi. Bir dönem Stoch ‘un yükselen form grafiğinin peşinde takım olarak toplandılar. Şimdi de ; Baroni ve Moussa Sow ‘un yaratıcılığı ile sonuca ulaşacak futbol olgunluğunu gösteriyorlar. Hiç kuşkusuz bu çıkışın ve güzel futbolun yaratıcıları İstikrar sürerken alınan Samsunspor mağlubiyeti gibi maçlara çok ta fazla takılmadan her maç sahaya farklı bir oyun anlayışı ile çıkmak olmalı. Zaten bu takım iç saha maçlarında neredeyse hiç kaybetmiyor. Deplasmanlarda ise zaman zaman zorlandığı gerçeğini de görmek gerek. Son Trabzonspor maçı Avni Aker de oynanan ve berabere biten maç gibi pek çok benzer kareye sahne oldu. Ancak bu defe Fenerbahçe hem savunma da daha dikkatli hem de cılız Trabzonspor orta sahasını daha fazla kontrol eder nitelikte futbol oynadı. Yine Alex ‘ in üzerine oynadı Mehmet topuz. Caner ve Gökhan gönül hücuma çıkışlarda çoğu kez forvet adamlarının arkasında sürpriz gol vuruşları aradı. Burada kendilerine bir serbestlik tanındığı aşikar… Yenilen 2 .ci Fenerbahçe golünde Colman ‘ a yapılan 3 kişilik presi ve sonrasında Trabzonspor defansının nasıl hazırlıksız yakalandığına bakın.
Bu gol maçın özeti idi aslında. Fenerbahçe bu maçı daha çok istedi, daha çok koştu ve kadro olarak kalitesinin karşılığını aldı. Fenerbahçe her açıdan Trabzonspor ‘ u sürklase etti. Galatasaray karşısında da şansları hiç olmadığı kadar fazla. Çünkü bu zor dönemecin kendine güven açısından en rahat maçlarından birini oynayacaklar.

Sosyal Medya bir nehir gibi..

Artık bütün gündemi Twitter ve Facebook üzerinden takip ediyoruz. Hiç kuşkusuz Zuckerberg bile Facebook’ u kurarken paylaşımların bu kadar artacağını ve insanların bu kadar konuşacak şeyi olduğunu beklemiyordu. Amaç belli idi. Yeni insanları kendi sosyal iletişim ağlarına çekmek ve kendi komünitesini oluşturmak. Ancak zamanla facebook ve twitter büyük birer reklam mecrasına dönüştü. Kimi reklam yapan firmalar bu rüzgarı hissetti ve önlemini erkenden alıp yola koyuldu. Kimisi ise halen ne yapacağının farkında değil. Bu şuna benzer biliyor musunuz .. Araba firmalarının bir çok galerileri vardır. Her yerde görebilirsiniz. Ancak araba ile ilgilenmiyorsanız size gezmesi cazip gelmez. Oysaki çok ta benimsemediğim bir yöntem olsa da sokakta arabanızı sergiler ve insanlara küçük hediyeler verirseniz yeni müşterilere ulaşmanız da daha olasıdır. Yakın bir gelecekte herkesin çok daha fazla söyleyecek sözü olacak. Bu yüzden facebook ve twitter gibi platformları bir günlük gibi kullanacağımız zamanlar da yakındır. Çoğu insan o gün yaşadıklarını bu platformlara karakter sınırlamasına takılmadan aktarabilecek ve paylaşıcak. Hatta bu platformlarda şimdiden başlayan sivil toplum örgütlenmeleri ve insanların gerek kendi muhitlerinde ki insanlarla gerekse aynı zevkleri paylaştıkları insanlarla daha aktif bir iletişime geçecekleri de muhakkak.
Ve tabiki önümüzdeki 1 ,2 yıl içerisinde yeni mecralar da türetilecek. Yalnız kolay arayüzleri olan ve kullanım rahatlığı sağlayan platformlar tutunacak. Örneğin yeni çıkan pinterest ‘ in tutulma olasılığı son derece zayıf özellikle ülkemizde. Biz samimiyeti seviyoruz. Bu reklamda da alışverişte de sosyal medya dada böyle. Bu yüzden sanatçılar ve sporcular çoğu zaman takipçilerine birinci ağızdan mesaj vermeyi tercih ediyorlar. Yakın bir gelecekte ise bu tip platformların özellikle daha fazla para kazandıracağı da aşikar…Neden takip edilen biri iseniz sayfanıza reklam almayasanız.? Sosyal medya bir nehir gibi… Bazen akacağı yeri bulamasa da bir şekilde kendi mecrasını yaratıyor. https://twitter.com/#!/oguzakdeniz http://zoomlabakalim.blogspot.com/