28 Şubat 2010 Pazar

honda türkiye üzerine

merhaba

Zaman zaman büyük firmalar ile bir şekilde muhattap oluyorum ve yaşadıklarım gerçekten komik ötesi bir hal almaya başladı.Bende artık bu yaşadıklarımı sizinle bu platform aracılığı ile paylaşıcam.

Geçenlerde,spor,sayfalarını,takip,ederken f-1,pilotlarından,birinde,süper bi şapka gördüm.Elbette aracım da honda olduğu için bu şapkayı nerden temin ederim derken web sitelerine göz atmak istedim.Öncelikle şunu belirtmek gerekir,ki the power of dream şeklinde adlandırdıkları markanın konseptine fazlasıyla amatör yaklaşan bir standartta giriş ve tanıtım şekillendirilmiş.Bir otomobil markasının web sitesinde olması gereken güven ,teknoloji,ve,tasarım gibi unsurlar hep es geçilmiş.Bu şekilde site ile haşırneşir oldukça gözden kaçan özen ve müşterinin kendini honda familyası içinde hissetmesi olayıda gözden kaçırılmış.

Artık 21.yy ın eşiğinde insanlar otomobilleri ile gerçekten farklı bir bağ yakalıyolar,Facebook veya benzeri paylaşım platformlarında sevdikleri markalar adına paylaşım yaparken seçtikleri cümlelerden bunları anlıyabiliyosunuz.Ben sitede özellikle şekillendirdikleri müşteri yaklaşımlarına dikkat ederken her web sitesinde olduğu gibi markanın yaratılışına önayak olan müşteri kavramının es geçildiğini tipik bir ''bize ulaşın'',honda müşteri hizmetleri tel: cümleleriyle farkettim,zaten farketmemek te mümkün değil..:) Ve işte o an onlardan o gördüğüm şapkayı nerden,nasıl temin ediceğim ilgili bir mail gönderdim.

Geri dönüş uzun sürmedi.Bu marka adına gerçekten olumlu bir puan..,Ancak telefondaki bayanın açıklaması son derece klasik ve tatmin edicilikten uzaktı..Ellerinde hiç şapka kalmadığını ve bu tür promosyon malzemelerinin stoklarında şu an için olmadığını söyledi.Şimdi kendinizi tipik bir honda müşterisi yerine koyun.Uzun yıllardır kullandığınız ve belki değiştireceğiniz ile ilgili kırk yılda bir müşteri hizmetleri ile temasa geçiyorsunuz..

Sonuç alamıyorsunuz,İlgilenilmek,kendini,özel,hissetmek,güzel,ancak,sonuç,bulamamak,gerçekten bu tip müşteri ilişkilerinde belkide yapılması gereken en son şey..Tekrar hatırlatmakta fayda var..Çözüm odaklı olmak kapı üzerine kapı açar ve o kapıdan yalnız siz değil iletişim kurduğunuz pek çok insan girebilir..Bizden hatırlatması...