15 Mart 2012 Perşembe

Şimdi Reklamlar..

Neden Ülkemizde etkili sosyal medyayı da içine alan Viral reklam kampanyaları yapılmıyor hiç ? İnsanları sosyal medya platformlarından oy vermeye yönelten , onları reklamın kampanyanın bir parçası değil bir figüranı olmaya yönlendiren bu davranışlar sizce reklamların özgürlüğüne ve özgünlüğüne ne kadar katkı sağlıyor ?

Örneğin elinizde yıllardır müşterinizin bildiği, kullandığı, denediği ve çoğu zaman mevnun kaldığı bir ürününüz var. Ancak siz yine de eldeki mevcut müşteri kitlenize birçok yeni tüketici katmak durumundasınız. Bu nedenle önceliğiniz amacınız onların dikkatini mi çekmek olmalı ? Yoksa onların dikkatini çekip , elinizde ki ürünü tanıtıp müşteri de merak duygusu mu uyandırmalısınız ?

Son dönemlerde ülkemiz de ki bazı yabancı firmalar dünyada ki viral reklam kampanyalarından etkilenip müşteriyi kendilerini anlatabilecekleri alana rahatça taşıyorlar. Ancak unuttukları nokta gelen müşterinin o mecrada kalmayıp , ürünle değil kampanyanın sloganı ya da içeriği ile ilgilenip hemen ilgisini kaydırması oluyor. Bu anlamda sadece müziği , oyuncuları ya da senaryosu ,ile değil hayatın içinden çıkmış örnekleri ile de insanların günlük hayatından parçalar bulabilecekleri tanıtımlar gerçekleştirmek daha doğru değil mi ?

Sosyal Medyanın en büyük zaaflarından birisi çabuk tüketilebilir bir şey olması. Herhangi bir fast food restoranına gidip bir menü sipariş edip yerinize oturana kadar geçen sürede pek çok laf, slogan trend topic olup etkisini kaybedebiliyor.

Öyleyse devamlılık ve bunun sonucunda kazandığını yeniden kazanıma çevirmek şart… Bunu da sanırım en çok insanlar ile etkileşebilenler başarabiliyor. Ne kadar doğru değil mi… GÖNÜL'DEN SÖYLENMİŞ BİR TATLI SÖZ KADAR İNSANI SEVİNDİRİCİ BİR ŞEY DÜŞÜNEMİYORUM
Oğuz Akdeniz

http://zoomlabakalim.blogspot.com/
https://twitter.com/#!/oguzakdeniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder