17 Mart 2010 Çarşamba

Satış üzerine taktik varmı..?

Mağazamıdır sizi çeken yoksa sizmi mağazayı çekersiniz..? ugünlerde pek çok mağazaya girip çıkmışlığınız mutlaka oluyordur.Vitrinde bir şeyler beğenirsiniz.Belki denemek belki görmek için içeriye girip bakmak istersiniz.Muhtemelen satış danışmanları meşguldür yada sizi gördükleri anda gözleri bir anda parlar.. Genelde mağazaların boş olan üst katlarına çıktığınızda özellikle de sıkıcı bir dekor sizi karşılıyorsa buna hazırlıklı olun derim.Aslında büyük mağazalara girdiğinizde kapıdan adım attığınızda sizin varlığınızdan haberdar olmayan bir sürü kişi koşturuyordur. İçeri girersiniz,çıkarsınız,Kimsenin ruhu duymaz.

Parekende sektöründe fark yaratmak üzerine her yıl onlarca konferans düzenlenir,Etkinlikler yapılır..Sizde bir gün deneyin.Büyük bir değişim olmayınca kendinizi mağazanın x-ray cihazindan soktuktan sonra şöyle bir bakın..Kaç kişi size yardımcı olmak için yanınıza sokulucak..

Aslında mağazacılık'ta en önemli unsur büyük mağazaların müşteri ile iletişimi soluyamaması,Mağazada gün boyu çalan hep aynı cd'ler değildir insanı alışveriş anında yakalayan,zevklerini okşayan..Bu saydığım hususlar ile en çok boyner'de karşılaşıyorum. Belki konfor olarak orta ölçekli bir mağazanın konforuna sahipler ,Ancak kozmetik ve spor hariç pek çok reyonda mağazaya o gün giren-çıkan müşterilerinin kaçta kaçının bir şekilde kazanıldığı çok önemli bir soru..? Evet artık trendler değişiyor,Güleryüz çok moda,müşteri ile güzel bir diyalog yakalamak ve bu diyalogu sürdürmek daha'da güncel..O halde ne duruyorsunuz..?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder